MAKR: Leren door te maken

Als kind ontdekte ik mijn talenten niet uit boeken, maar met mijn handen in het stof. Met een gereedschapskist als verjaardagscadeau begon mijn reis. Ik weet hoe belangrijk het is om te leren door te doen – en dát wil ik doorgeven aan de makers van de toekomst.
​
​
De maaklokalen van MAKR zijn een uitlaatklep voor de talenten van deze leerlingen. Ik maak ruimtes om makenderwijs de talenten van de leerlingen te verkennen, en ze leren in de praktijk te werken. Ik wil jonge makers zich laten verwonderen over hoe de wereld in elkaar zit, en meer kansengelijkheid creëren voor kinderen door intelligentie op verschillende manieren te meten. Met de focus op zelfsturendheid en inspiratie van het individu, wil ik ervoor zorgen dat ieder kind de ruimte heeft zijn of haar talenten te ontdekken door zelf te doen, te maken en te experimenteren.
​​
​
Daarnaast worden we ons wereldwijd steeds bewuster van wat we gebruiken en verbruiken. Om de leerlingen van de toekomst klaar te stomen voor de uitdagingen van de toekomst, is het belangrijker dan ooit dat we ze de waarde van de materialen die we gebruiken laten inzien. Daarom staat MAKR voor hergebruik, recycling en upcycling en wordt er gestuurd op het zelf meenemen van oude materialen door de leerlingen. Samen met ouders en docenten creëren we zo een soort circulaire mini-economie rondom de school, gericht op de lol en de leerzaamheid van het maken.
Daarnaast worden we ons wereldwijd steeds bewuster van wat we gebruiken en verbruiken. Om de leerlingen van de toekomst klaar te stomen voor de uitdagingen van de toekomst, is het belangrijker dan ooit dat we ze de waarde van de materialen die we gebruiken laten inzien. Daarom staat MAKR voor hergebruik, recycling en upcycling en wordt er gestuurd op het zelf meenemen van oude materialen door de leerlingen. Samen met ouders en docenten creëren we zo een soort circulaire mini-economie rondom de school, gericht op de lol en de leerzaamheid van het maken.
